** Upgraden naar meer vermogen **

Voor complete tuning pakketten of de complete lijnen Ballbearing turbo`s

Klikt u op de button hier naast


Hybride & Upgrade Turbo`s

Of het nu gaat om een straat, race, time attack, DRNT, Off-Road auto, enz.

Turbopro heeft altijd wel een oplossing op het gebied van Turbo`s. Hybride of upgrade Turbo`s zijn bij Turbopro niet standaard op voorraad.

waarom?. Heel simpel, Hybride Turbo`s maak je niet standaard zoals meerdere Turbo bedrijven claimen. Turbopro is niet van massa productie

maar Turbopro maakt maatwerk naar wens van de klant.

Zoals bijvoorbeeld de foto rechts van de Hybride upgrade stage III Turbo`s voor de Mercedes C63 AMG. Na het op upgraden van deze set Turbo`s heeft de klant nu de beschikking over 710 Pk, in plaats van de originele 510 Pk.  

 

Of je nu vermogen zoekt in de hogere of juist de lagere toeren gebieden of juist een allrounder.
Turbopro maakt het voor u op maat, naar uw wens. En dus juist geen massa productie.
Als voorbeeld, een NK off-Road auto zoekt geen vermogen in de hoogste toeren gebieden, maar juist in het laag-midden gebied van het toerental.

zoals de foto links van een Turbo die op maat is gebouwd voor een off-Road Landrover.

een Time attack of race auto zoekt het piek vermogen juist in de midden-hoog gebied van het toerental.
Natuurlijk zijn er bij Turbopro ook Plug & Play hybride / upgrade Turbo`s verkrijgbaar die wel op voorraad zijn. Maar dan praten wel over
de Turbo`s die standaard zijn afgestemd op een bepaald te behalen vermogen.

 

Gemakkelijk wordt het pas met de Garrett performance of de Borgwarner EFR Ballbearing turbo`s.
je zoekt naar de juiste setting en wensen van de klant. En vervolgens kun je gemakkelijk een Turbo samen stellen.
die dan vervolgens na wat aanpassingen aan het uitlaat en inlaat systeem op de motor gemonteerd kunnen worden.

 

Maar de grootste uitdaging is om de Turbo plug & play te houden, zodat de Turbo weer gewoon op de originele positie terug gemonteerd kan worden.
natuurlijk wel rekening houdend met de maximale luchtstromen, luchtdrukken en temperaturen die zowel de uitlaat als inlaat behuizingen moeten kunnen verwerken. Ook met dit soort plug & play Turbo`s weet Turbopro wat haalbaar is en wat niet haalbaar is.

Zoals de Alfa-Romeo Turbo op de foto links. Waarmee de klant rondstuurt met een vrolijke 380 Pk in plaats van de originele 235 Pk.

Dat de upgrade Turbo`s van TurboPro hun naam waar maken bevestigen de diverse Race en rally teams wel in de meest zware omstandigheden waar deze special gebouwde Turbo`s echt moeten werken. Zoals het filmpje hiernaast en de foto`s rechts laten zien.

Dit soort Turbo`s zijn voorzien van verzwaarde en gemodificeerde lagersets waardoor deze Turbo`s ook de gevraagde krachten kunnen verwerken.